Me(nu)todyka

Typ materiału: Poradnik
Poziom edukacji: szkoły podstawowe, ponadpostawowe
Dla kogo: edukatorzy, uczniowie
Obszar programowy: kompetencje cyfrowe i medialne
Tagi: bezpieczeństwo w sieci, dezinformacja, dobrostan cyfrowy, edukacja medialna, krytyczne myślenie
Opis: Kompetencje medialne (ang. media literacy) uczniów można wzmocnić na różne sposoby. Każdy nauczyciel wybiera narzędzia metodologiczne, które w jego ocenie są najbardziej przydatne i dopasowane do sytuacji. Sama rozmowa z uczniami nie jest wystarczająca, aby rozwijać ich umiejętności korzystania z mediów cyfrowych. Konieczne jest stworzenie aktywnego procesu nauczania bazującego na aktywizowaniu uczniów oraz znalezienie praktycznych przykładów powiązanych z ich codziennym życiem. Zaprezentowana poniżej metodologia „Menu” może pomóc osiągnąć ten cel. Narzędzie to zostało opracowane dla ośmiu tematów poruszanych w modułach lekcji i stanowi świetną kontynuację pracy nauczyciela z uczniami, którzy przejdą przez moduły lekcji (zarówno przygotowane dla młodszych w wieku 11-13 lat, jak i starszych 14-17 lat). Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi materiałami, przygotowanymi w wersji do druku oraz do wyświetlenia na urządzeniach ekranowych w klasie.

 

Do pobrania